Παρασκευή 6 Απριλίου 2018

Η Συνειδητή Αλλοίωση των Στοιχείων του Ελλείμματος 2009 Προκύπτει από την Αλληλουχία των Γεγονότων Πριν και Μετά την Έναρξη Λειτουργίας της ΕΛΣΤΑΤ

Η σοβαρότητα και το μέγεθος του εγκλήματος της ψευδούς πιστοποίησης του διογκωμένου δημοσίου ελλείμματος και χρέους του 2009 από τον πρόεδρο της ΕΛΣΤΑΤ γίνονται περισσότερο κατανοητά αν αναλογιστούμε τα πεπραγμένα κατά το διάστημα των 9 μηνών πριν από τον  Αύγουστο 2010, που ξεκίνησε η λειτουργία της ΕΛΣΤΑΤ, και τα πεπραγμένα από τον Αύγουστο 2010 μέχρι τις 15 Νοεμβρίου 2010, που δημοσιεύτηκε από την Eurostat η ψευδής πιστοποίηση του προέδρου της ΕΛΣΤΑΤ, αλλά και μετά τις 15 Νοεμβρίου 2012. 

Η κριτική παρατήρηση της αλληλουχίας των γεγονότων καθιστά ολοφάνερη την διασύνδεσή τους και δείχνει ότι η αλλοίωση των στοιχείων ήταν συνειδητή αποσκοπούσα ασφαλώς στην αποκόμιση προσωπικού οφέλους.
 Τα διασυνδεόμενα γεγονότα είναι τα παρακάτω:
 (1) Από την έναρξη της λειτουργίας της ΕΛΣΤΑΤ, όλα τα μέλη του 7-μελούς Συμβουλίου, και ιδιαίτερα ο πρόεδρος 9 , γνώριζαν 10 ότι συνεχιζόταν για την Ελλάδα το αρνητικό διεθνές κλίμα που είχε ανακύψει από τον Οκτώβριο 2009 σχετικά με την δημοσιονομική κατάσταση της χώρας. Συγκεκριμένα:
  Όλα τα μέλη του 7-μελούς Συμβουλίου γνωρίζαμε ότι στις 22 Οκτωβρίου 2009, για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια, η πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας υποβαθμίστηκε από τους διεθνείς οίκους αξιολόγησης από Α σε Α-, ενώ η υποβάθμιση συνεχίστηκε τον Δεκέμβριο 2009 σε ΒΒΒ+ και τον Απρίλιο 2010 σε ΒΒΒ-. Η βαθμολογία ΒΒΒ- αποτελεί τον χαμηλότερο επενδυτικό βαθμό
.  Όλα τα μέλη του 7-μελούς Συμβουλίου γνωρίζαμε ότι η πρώτη υποβάθμιση, της 22ας Οκτωβρίου 2009, συνέβη αμέσως μετά την ανακοίνωση στο Λουξεμβούργο, 21 Οκτωβρίου 2009, ότι η πρόβλεψη για το δημόσιο έλλειμμα του έτους 2009 είχε αναθεωρηθεί από το 3,7% στο 12% από τον νεοδιορισμένο Υπουργό Οικονομικών, κ. Παπακωνσταντίνου.
 γ. Όλα τα μέλη του 7-μελούς Συμβουλίου γνωρίζαμε ότι η αναθεώρηση της πρόβλεψης του ελλείμματος 2009 από το 3,7% στο 12% δεν ήταν θεμελιωμένη στην βάση μετρήσεων και συνεπώς αμφισβητήσιμη.
Ιδιαίτερα, τα μέλη του Συμβουλίου κκ Γ. Συμιγιάννης και Σ. Μπαλφούσια είχαν πλήρη γνώση για το αμφισβητήσιμο της αναθεώρησης αυτής καθόσον συμμετείχαν στην Επιτροπή για την «Αξιοπιστία των Δημοσιονομικών Στοιχείων», η οποία τον Ιανουάριο 2010 κατέληξε στην σύνταξη σχετικής Έκθεσης.
δ. Όλα τα μέλη του 7-μελούς Συμβουλίου γνωρίζαμε ότι η τρίτη υποβάθμιση της 9ης Απριλίου 2010 συνέβη αμέσως μετά την εκ νέου αναθεώρηση του ελλείμματος του 2009, επίσημα την φορά αυτή από την Eurostat, την 1η Απριλίου 2010, στο ακόμα υψηλότερο έλλειμμα του 13,6%, το οποίο αποτέλεσε την αιτιολόγηση της επακολουθήσασας αίτησης της Ελληνικής κυβέρνησης για υπαγωγή της χώρας στο ΔΝΤ και την Τρόικα και την υπογραφή του πακέτου των €110 δισεκ.

 9 Σύμφωνα με τον κ. Π. Ρουμελιώτη, τότε εκπρόσωπο της Ελλάδος στο ΔΝΤ, ο κ. Παπακωνσταντίνου είχε συναντήσει στην Ουάσινγκτον τον μελλοντικό πρόεδρο της ΕΛΣΤΑΤ, κ. Α. Γεωργίου, πριν τον διορισμό του. Επίσης, ο κ. Α. Κακλαμάνης κατά την συνεδρίαση της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής, στις 29 Ιουνίου 2010, κατέκρινε τον παρευρισκόμενο τότε Υπουργό Οικονομικών για το ότι «έφερε ως πρόεδρο της ΕΛΣΤΑΤ τον στενό του φίλο» ο οποίος δεν είχε καμμία σχέση με την Ελλάδα για 30 χρόνια και ο οποίος είχε κατά την θητεία του στο ΔΝΤ ασχοληθεί με υπανάπτυκτες χώρες που δεν είχαν καμμία σχέση με την Ελλάδα. 
10 Το ότι όλοι γνωρίζαμε όσα θα παρατεθούν παρακάτω προκύπτει από τις άτυπες συζητήσεις που όλα τα μέλη του Συμβουλίου είχαμε κατά τα διαλείμματα των 10ωρων τεσσάρων συνεδριάσεων του Συμβουλίου της ΕΛΣΤΑΤ. Σημειώνεται ότι ο πρόεδρος απείχε από τις συζητήσεις αυτές καθόσον κατά τα διαλείμματα αυτός αποσυρόταν μόνος του και κλεινόταν στο γραφείο του στον 7ο όροφο του κτιρίου της ΕΛΣΤΑΤ. Επιπλέον, όλοι ήμασταν εμπειρογνώμονες, συνεπώς δεν δικαιολογείται κανείς να ισχυριστεί ότι δεν γνώριζε. 

 ε. Όλα τα μέλη του 7-μελούς Συμβουλίου γνωρίζαμε ότι όλο το επόμενο διάστημα μετά την τρίτη υποβάθμιση, της 9ης Απριλίου 2010, η κατάσταση διεθνώς ήταν πολύ δύσκολή για την χώρα μας καθόσον οι διεθνείς οίκοι αξιολόγησης θεωρούσαν ότι ο κίνδυνος χρεοκοπίας ήταν υψηλός λόγω προβλεπόμενης ανικανότητας της Ελλάδας να αντιμετωπίσει την κρίση με τα €110 δισεκ του πακέτου της Τρόικας. 

Το σκεπτικό ήταν ότι η βαθειά λιτότητα που συνόδευε το πακέτο των €110 δισεκ. δεν επέτρεπε καμμία ελπίδα ανάπτυξης που ήταν η προϋπόθεση για την επιτυχία της διάσωσης που η Τρόικα διαλαλούσε. Έτσι, στις 14 Ιουνίου 2010, η Μούντυς υποβάθμισε την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας μας στην κατηγορία των σκουπιδιών.

 Τα σπρέντς εκτινάχτηκαν πάλι μετά από μια σύντομη πορεία χαλάρωσης από την αυξητική τους πορεία
. Όπως ανέφερε το διεθνές Πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg στις 15 Ιουνίου 2010, μετά την υποβάθμιση της Μούντυς, «το κόστος της ασφάλισης $10 εκατ. Ελληνικών Κρατικών ομολόγων για πέντε χρόνια εκτινάχθηκε στις $799.000 τον χρόνο καθιστώντας το ελληνικό χρέος το τρίτο πιο ακριβό για ασφάλιση μετά την Βενεζουέλα και την Αργεντινή».
 (Βλ. http://www.bloomberg.com/news/2010-06-15/german-bonds-advance-ondemand-for-safety-after-greek-debt-cut-by-moody-s.html) 

 (2) Η ΕΛΣΤΑΤ, ως συγκροτημένο 7-μελές συλλογικό όργανο (Συμβούλιο), άρχισε να λειτουργεί από 1ης Αυγούστου 2010. Έχοντας γνώση όλων των παραπάνω αναφερόμενων, η πλειοψηφία των μελών του Συμβουλίου, από την πρώτη συνεδρίασή του, έθεσε τα εξής ζητήματα:
 α. Το ζήτημα της κατά νόμο αρμοδιότητάς μας για την επείγουσα καθοδήγηση και επίβλεψη του ελέγχου της ορθότητας της πρόβλεψης που παραλάβαμε από τον τότε Υπουργό Οικονομικών, 13,6%, για το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης του 2009 και, αν χρειαζόταν, στην συνέχεια να προβούμε στην ορθή μέτρησή του.

 Το ζήτημα αυτό κατέστη περισσότερο επείγον λόγω του ότι τον Σεπτέμβριο 2010 κυκλοφόρησε η Έκθεση Ελέγχου του ΔΝΤ για την Ελληνική οικονομία (26 Αυγούστου 2010), η οποία διαπίστωνε ότι η τεράστια αύξηση των δανειακών αναγκών της χώρας μας οφειλόταν στην επίσημη ανακοίνωση του ελλείμματος 2009 ως 13,6%. 
Έτσι, στην πρώτη παράγραφο της σελ. 36 διαβάζουμε επί λέξει: «Η κατακόρυφη αύξηση του χρέους της γενικής κυβέρνησης στο 115% του ΑΕΠ μπορεί να αποδοθεί σε τρεις παράγοντες, οι οποίοι θα συνεχίσουν να βαρύνουν την Ελλάδα για μερικό καιρό: (α) χαμηλή ανάπτυξη, (β) υψηλότερα πραγματικά επιτόκια, (γ) διογκωμένο έλλειμμα». 

β. Το ζήτημα της έγκαιρης (τέλος Σεπτεμβρίου 2010) αποστολής στην Eurostat του απαραίτητου πίνακα με το δημόσιο έλλειμμα και χρέος του 2009. Δυστυχώς όμως, κατά ασυνήθιστο και όλως αξιοπερίεργο τότε (διότι σήμερα όλα τα γεγονότα αυτά «κλειδώνουν» μεταξύ τους) τρόπο, ο πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ, δρώντας παράνομα και αυταρχικά, έπαψε να συγκαλεί συνεδριάσεις του Συμβουλίου από τις 8 Οκτωβρίου 2010.
Κατά την εκτίμησή μας, αυτό συνέβη όταν ο πρόεδρος διαπίστωσε ότι το Συμβούλιο δεν επρόκειτο να υπακούσει στις προτροπές του για μη εκτέλεση των καθηκόντων μας. Προφανώς ενέργησε έτσι για να αποστείλει στην Eurostat τα εγκληματικώς διογκωμένα στοιχεία του χωρίς να ενοχλείται από το 7- μελές Συμβούλιο.
 (3) Ερχόμενοι στον Νοέμβριο 2010, προσπαθήσαμε ΟΛΟΙ εις μάτην να πείσουμε τον πρόεδρο να συγκαλέσει συνεδρίαση επειδή όλα τα μέλη του 7-μελούς Συμβουλίου γνωρίζαμε ότι οι αγορές ανέμεναν από το τέλος Σεπτεμβρίου 2010 την επίσημη ανακοίνωση για το τελικό δημόσιο έλλειμμα και δημόσιο χρέος του έτους 200911
. (4) Όντας στα μέσα Νοεμβρίου 2010, όλα τα μέλη του 7-μελούς Συμβουλίου γνωρίζαμε ότι οι αγορές περίμεναν ότι από στιγμή σε στιγμή η αναμενόμενη επί δύο(2) μήνες12 ανακοίνωση του ελλείμματος του 2009 θα αναθεωρούσε την εκτίμηση του Απριλίου 2010, που εστάλη από το Υπουργείο Οικονομικών.
Περίμεναν, βέβαια ότι η αξιοπιστία των αναθεωρημένων τελικών στοιχείων θα ήταν βελτιωμένη επειδή θα είχε ελεγχθεί από την ανεξάρτητη πλέον ΕΛΣΤΑΤ.
(5) Βρισκόμενη η χώρα μας στο παραπάνω περιγραφόμενο πλαίσιο γεγονότων, με παράνομα εξουδετερωμένο το συγκροτημένο 7-μελές Συμβούλιο της ΕΛΣΤΑΤ, έρχεται η 15η Νοεμβρίου 2010 και με την προφανή συμμόρφωση του προέδρου της ΕΛΣΤΑΤ στις παροτρύνσεις του Γενικού Διευθυντή της Eurostat κ. Ράντερμάχερ και του Επιτρόπου κ. Όλι Ρεν, ανακοινώνεται το ψευδές γιγαντιαίο και μοναδικό στην Ευρώπη έλλειμμα 15,4% από την Eurostat, η οποία γνώριζε από καιρό τις ανοικτά εγερθείσες αμφιβολίες από τα μισά τουλάχιστον μέλη του 7-μελούς Συμβουλίου καθώς και από τον Διευθυντή των Εθνικών Λογαριασμών της ΕΛΣΤΑΤ, Δρα Ν. Στρόμπλο.
 Με την δημοσίευση της τελικής εκτίμησης του τεράστιου ελλείμματος του 2009 η ταραχή των αγορών εκφράστηκε με την παραπέρα υποβάθμιση του χρέους της χώρας μας στις 21 Δεκεμβρίου 2010 σε κατάσταση ΒΒΒ- με αρνητική επιτήρηση και στις 14 Ιανουαρίου 2011 σε ΒΒ+ με αρνητική προοπτική.
 (6) Οι δηλώσεις των διεθνών οίκων αξιολόγησης και τα σχόλια του διεθνούς Τύπου ήταν ότι οι υποβαθμίσεις οφείλονται στην αύξηση του δημοσίου ελλείμματος του 2009 από το 3,7% στο 13,6% και τελικά στο15,4% και στην συνεπαγόμενη αύξηση του δημοσίου χρέους από 115% σε 127% τον Νοέμβριο 2010 και σε 140% τον Ιανουάριο 2011 με περαιτέρω δυσοίωνες προβλέψεις.
Για παράδειγμα, στις 2 Φεβρουαρίου 2011, σε συνέντευξη στο Πρακτορείο SBC ο Paul Rawkins, Διευθυντής του οίκου Fitch, δήλωσε ότι το ύψος του δημοσίου χρέους 140% τον Ιανουάριο 2011 οδήγησε στην πιστοληπτική υποβάθμιση της Ελλάδος σε ΒΒ+.
(7) Αμέσως μετά τις 15 Νοεμβρίου 2010, ταυτόχρονα με τις υποβαθμίσεις, εκτοξεύτηκαν και τα σπρέντς (διαφορά επιτοκίων μεταξύ των ελληνικών και Γερμανικών κρατικών ομολόγων), καθώς και τα ασφάλιστρα κινδύνου, τα λεγόμενα CDS (Credit Default Swaps), και ασφαλώς τα διαμορφωθέντα επιτόκια δανεισμού για την χώρα μας απέκλεισαν για πολλά χρόνια την πρόσβαση της Ελλάδας στον κανονικό διεθνή δανεισμό στον οποίο είχαμε πρόσβαση μέχρι το 2010.

 11 Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς (Κανονισμός Ευρωπαϊκού Συμβουλίου 479/2009, άρθρο 3, OJ L 145 σελ. 1-16), τα κράτη-μέλη της ΕΕ οφείλουν να αναφέρουν στην Eurostat (η οποία στην συνέχεια προβαίνει σε σχετική δημοσίευση) το δημόσιο χρέος και έλλειμμά τους δύο φορές τον χρόνο, στο τέλος Μαρτίου (πρώτη πρόβλεψη τρέχοντος έτους και ενημερωμένη εκτίμηση προηγούμενου έτους) και τέλος Σεπτεμβρίου (ενημερωμένη πρόβλεψη τρέχοντος έτους και τελική εκτίμηση προηγούμενου έτους). Στην περίπτωση που τα κράτη-μέλη υπάγονται στην Συνθήκη του Μάαστριχτ για υπερβολικό έλλειμμα (μεγαλύτερο του 3%), πρέπει να αποστέλλουν τους λεγόμενους EDP πίνακες στις παραπάνω ημερομηνίες. Έτσι, στον EDP Πίνακα 1 της ημερομηνίας 1Απριλίου 2010, η εκτίμηση του δημοσίου ελλείμματος (ή ελλείμματος Γενικής Κυβέρνησης) για το έτος 2009 ήταν €32,342 δισεκ. ή 13,6% του ΑΕΠ, και το δημόσιο χρέος ήταν €273,407 δισεκ. ή 115,122% του ΑΕΠ. 12 Ενώ για τις άλλες χώρες της ΕΕ η Eurostat είχε δημοσιεύσει το τελικό νούμερο για το έλλειμμα του 2009 όπως απαιτούσαν οι Κανονισμοί, δηλαδή στις αρχές Οκτωβρίου 2010, για την Ελλάδα δεν υπήρχε σχετική δημοσίευση διότι, όπως φαίνεται από τα γεγονότα, ο πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ ακολουθώντας τις προτροπές της Eurostat ήθελε πρώτα να εξουδετερώσει τις ενοχλητικές παρατηρήσεις του Συμβουλίου της ΕΛΣΤΑΤ. 

(8) Τα γεγονότα μετά την 15η Νοεμβρίου 2010 μπορούν να συνοψισθούν στην μη σύγκληση συνεδριάσεων του Συμβουλίου, στις πολλαπλές τροποποιήσεις του ιδρυτικού νόμου 3832/2010 με σκοπό την αύξηση των εξουσιών του προέδρου, τον τερματισμό της θητείας ολόκληρου του Συμβουλίου, την θέσπιση της πλήρους εξουσίας της Eurostat επί των Ελληνικών στατιστικών στοιχείων, την τελική κατάργηση της ανεξαρτησίας της και την μετατροπή της ΕΛΣΤΑΤ σε μονοπρόσωπη, ανεξέλεγκτη από την Βουλή εξουσία, και την τήρηση ακόμα και σήμερα στην θέση του προέδρου ενός υπόδικου για κακούργημα σε βάρος της χώρας μας. Όλες αυτές οι εξελίξεις είναι μοναδικές στην ιστορία της χώρας μας και βρίσκονται σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε όλες τις χώρες της Ευρώπης και όχι μόνον. 

Τα κατακλυσμικά αυτά γεγονότα, που συνοψίζονται στα οκτώ παραπάνω σημεία, επέφεραν ανυπολόγιστη ζημία στο ελληνικό δημόσιο, σε μια ποσοτική εκτίμηση της οποίας έχουμε ήδη προβεί στο Μέρος Β.

 ΖΓ και ΝΛ 29 Απριλίου 2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου